När man är i en hiss / When you are in an elevator

Etiketter

, , , , , , ,

Bilden är tagits i en hiss. Väggen till höger om mig är rätt tuff. Ni vet, för att vara en hiss.

Sedan ser det ut som att jag gör reklam för SL, när jag visar mitt kort sådär ballt.

#selfie från förra veckan/last week.

Magic spell incence.

Etiketter

, , , , ,

Jag klickade hem dessa rökelser från http://shock.se/

De doftar verkligen gott! Jag fick ett träigt pentagram på köpet med. ^^,

Veteran-tåg, Roslagsbanan / Veteran train , Roslagsbanan

Etiketter

, , , , , , ,

I dag åkte jag och en boendestödjare ett veteran-tåg, som SL kör varje söndag i september.

Bild

Aktivitet under regn / Acitities under rain

Etiketter

, , , , ,

Där växternas blad tittar / Where the plans are looking

Etiketter

, , ,

Middag och balkongis med S ♡

Genom balkongen / Through the balcony

Etiketter

, , , , , ,

Fredag kväll

Öppet fönster

Samma mönster

Äh.

Hur som helst

Soffan, TV:n på

du gjorde bara vad du trodde

ljuset från elektroniken

springan mellan lägenheten

och den verkligheten

….

där ljusen släcks

mot

Dag Vag – Samma Sak

Etiketter

, , , , , , ,

Jag älskar den här låten! Den gör att jag minns när Thjåström gästade Stig Vig-hyllningen år 2013/2014 på Mosebacke. <3

Nostalgi och dess effekter / Effects of nostalgia

Etiketter

, , , , , , , , , , , , , , ,

En kväll i slutet på augusti. Jag sitter i soffan med datorn i knät. Funderar. Shit, jag glömde borsta tänderna i morse. Det är ändå dags snart igen. Och igen. Istället lyssnar jag på en massa nostalgi-musik, just nu är det Backstreet Boys – I want it that way. Det är inte riktigt den musik jag lyssnar på i dag, men jag får ett slags lugn av att lyssna på musik som jag gillade när jag var yngre. Får du också det?

Jag har kollat mycket på klipp av American Idol, X factor och Brittain’s got talent. Speciellt i X Factor får jag så mycket nostalgi-trippar, eller vad man ska kalla det.

Sedan börjar jag också fundera och ifrågasätta saker i allmänhet. Jag har en spellista där jag bara lägger låtar som väcker så mycket minnen, traumatiska eller inte, som jag öppnar när jag känner för det. De låtarna måste vara separerade från de andra, så att de inte kommer upp. Vissa av de låtarna får jag kalla kårar av.

Bild

Kommer de hinna med bussen? / Will they make it to the bus?

Etiketter

, , , , , , , ,

Deathstars – Cyanide

Etiketter

, , , , , ,

Den här låten har kanske inte världens mest positiva titel, men den är är bra.