Etiketter
Första advent 2015
29 söndag Nov 2015
Posted in Umgänge / Being social
29 söndag Nov 2015
Posted in Umgänge / Being social
Etiketter
08 söndag Nov 2015
Posted in Umgänge / Being social
Etiketter
Ungefär kl 10:30 anlände jag till Arlanda flygplats. Jag hämtade mitt bagage och tog bussen till Märsta.
Sedan åkte jag och mötte upp lillebror J.
Jag följe med honom på några ärenden och sedan for vi hem till familjen. Fars dag är det ju! Vi körde på matigt fika. Bananpannkakor, våfflor och scones. Gott as hell! ;) Mamma skjutsade hem mig, så himla snällt!
Nu har jag landat hemma. Jag är stolt över mig själv att jag redan har packat upp.. ;) Kollar på Scrubs nu och ska snart sova tänkte jag.
God natt!
27 tisdag Okt 2015
Etiketter
Familjen, Lillebror J, Lillebror P, Mamma, Pappa, Scrubs, Vänskap
I går lunchade jag med en av mina högstadielärare. Superkul! Tack för en riktigt trevlig lunch (inkluderande sushi…).
Efter det tog jag tåget längre från hufvudstaden till famiiljen. Lillebrorsan P mötte upp mig vid tåget. Vi gjorde filodegsknyten med innehåll och garvade oss igenom några Scrubs-avsnitt. Lillebror J var med på slutet också, en riktig sötis den där med!
På kvällen kollade jag på ”Bron” med mamma och pappa. Jag gjorde hyfsad tidig kväll in alla fall. Väckt av pappa dagen därpå. Jag har nämligen svårt att vakna av veckarklockor, vaknar knappt av brandlarmet… Haha. Eller – det är kanske inte så kul…
Jag och lillebror P tog kaffe i morse och jag även frukost. Havregrynsgröt med lingonsylt och mjölk. Scrubs också, off course. Så mysigt – jag refererar till inlägget innan.
Sedan åkte jag iväg till Fortsätt läsa inlägget nedan….
12 lördag Sep 2015
Posted in Just another day
Etiketter
Den här dagen har varit rätt slapp. Jag sov till 13 (kom hem 00 i natt). Efter det åkte jag hem till familjen och har hängt med dem i några timmar. Nyligen skjutsade lillebror J mig till tåget med bilen (med bandit rock 106.3 i högtalarna självfallet).
Nu sitter jag på tåget. Det är tre byten hem. Mörkret har fallit.
När jag kommer hem ska jag ladda in bilderna från Petter-spelningen på Gröna Lund som jag var på med Sandra i går kväll! <3
21 söndag Jun 2015
Posted in Betydelsefullt / Meaningful
Etiketter
24 år, Familjen, Lillebror J, Lillebror P, Mamma, Pappa, Vänskap
I torsdags (den 18 juni) fyllde jag 24 år! Det firade jag med att äta sushi/asiatisk buffé med Fridish och min familj. Trevligt, trevligt! Här ovan är det en bild på mig och Frisish!<3
Av Frdish fick jag sådana där ”spiraltoffsar” med glitter i. <3 Sedan av lillebror P och lillebror J fick jag ett halsband med ”älskad” på ena sidan staven och ”syster” på andra! Aw, så himla gulligt! <3 Mamma och pappa gav mig lite kläder och ett presentkort på Cubus. Även en jacka som jag dessvärre ska byta.
Tack alla för presenterna och sällskapet! <3
06 måndag Apr 2015
Posted in Betydelsefullt / Meaningful
Etiketter
Familjen, Lillebror J, Lillebror P, Mamma, Pappa, Påsk 2015, Vänskap
Påskhelgen var fin! <3 Lördag-måndag var jag i stort sett hela tiden hos familjen (förutom lördag kväll-söndag eftermiddag hos S). Här kommer bilder…

”Kaninbröd” och alkoholfri jordgubbschampagne.

Pappa sa att jag skulle se söt ut och fotade, haha.

Alkoholfri öl och mitt lila påskägg.

Jag håller i en skål med handmålade påskägg.

SKÅL!

Jag med ett glas alkoholfri jordgubbschampagne.

Påskchokladkaka med kycklingar av mandelmassa (kycklingarna är gjorda av mig och lillebror P)
18 söndag Jan 2015
Posted in Betydelsefullt / Meaningful, What I'm wearing
Etiketter
08 måndag Dec 2014
Posted in Betydelsefullt / Meaningful
Etiketter
Min familj (förutom jag) ska åka utomlands om en vecka, så vi firade jul i går istället.
Här är ett foto på mina nya kängor och på 7-eleven-kaffe som jag köpte på vägen till dem i går.

Till middag åt vi (till min stora lycka) sushi och till efterrätt något med choklad. Sedan öppnade vi paket. Strax därefter gick jag och lade mig i sängen för att sova.
I dag gick jag upp tidigt, strax efter klockan sex. Nu ska jag äta frukost och dricka kaffe. Om ett tag ska jag väcka lillebror P, som också ska i väg.
Tack familjen för en underbar dag! <3
15 lördag Nov 2014
Etiketter
Det var supertrevligt att träffa F och hennes familj i dag! <3 Efter det åkte jag till min kära familj. Lillebror J fick mig att tänka mycket på vissa saker. I will make myself happy…
Här kommer lite egopics från de senaste dagarna:

I går firade jag med en viss grej (och det med sushi och godis)

Nu ska jag försöka skingra tankarna och göra någonting konstruktivt av dem.
30 lördag Aug 2014
Posted in Betydelsefullt / Meaningful
Etiketter
Familjen, Höst 2014, Lillebror J, MISA, Science fiction-bokhandeln, Utställning MISA, Vänskap
En selfie innan jag somnade i går! ;) Har lillebror J:s T-shirt på mig!
Dessa bilder är tagna innan jag skulle möta upp Anna! <3

Jag och Anna hade en väldigt mysig och trevlig fikastund med kaffe och en ”dammsugare” för min del samt te och hallonpaj för hennes del! :) <3 Soligt och härligt höstväder hade vi också! Just det, en tripp till Science fiction-bokhandeln blev det också. :)
När jag kom hem åt jag middag, sedan mailade jag bilder och länkar till mina texter och verk till MISA. De ska ha en utställning för alla kreativa personer som går på MISA och i dag var sista dagen att skicka in sitt bidrag.
Nu är det dags att sova känner jag. I morgon ska jag träffa min fina vän Maria. :) <3
Kram
29 fredag Aug 2014
Posted in What I'm wearing
Etiketter
Familjen, Fika, Lana Del Rey, Lillebror J, Lillebror P, Mamma, Pappa
I dag har jag varit och fikat med min pappa. Han är bäst! Sedan har vi varit och lämnat in brorsans telefon på lagning och hämtat ut den ett tag senare. Nu är jag hemma hos familjen och ska sova här. Jag och lillebror P ska kolla på film i kväll. :)
Nu sitter jag framför datorn och lyssnar på Lana Del Rey på mammas telefon.
Puss!
21 måndag Jul 2014
Posted in Just another day
Etiketter
Bad sommar 2014, Lillebror J, Lillebror P, Mamma, Pappa, Vänskap
Jag åkte till familjen i lördags efter frukosten.
Tog en selfie med farsans solbrillor ;)
Efter det fikade vi på en bärpaj som mamma hade bakat :) MUMS!!
Sen tog jag ett dopp nere vid närmaste brygga!! :D
När der drog sig mot kvällen fick jag skjuts av lillebror J hem till Y! :D <3
Vi fikade :)
En selfie efter bad och snack! <3
Frukost! :)

Y bakade kakor! :) <3 Vi hade picknick på gräsmattan. :)

När klockan blev runt 16 fick jag skjuts tillbaka till familjen av lillebror P (som övningskörde) och pappa, som hade varit i stan.
Mammas gjorde efterrätt när vi hade ätit middag! Mascarpone med körsbär och iskaffe till. :) SÅ GOTT!
När jag var på väg hem blev det två selfies till.

Ett läderarmband som jag gjorde hos Y! Gjorde varsitt till mamma och pappa också, som jag glömde att fota.
Tack till alla som gjorde min helg! <3
(förresten, jag fick i lillebror J i plurret)
18 fredag Jul 2014
Posted in Just another day
Etiketter
Jag hade planer med en vän i helgen, men de blev uppskjutna. Istället och drar jag till min familj och ska försöka släpa ner dem till vattnet. I alla fall någon av dem, minst! Alltså, de bor nära vattnet… Snacka om badkrukor!! ;) De har inte badat än i år. Eller jo, förresten… Min yngsta, otroligt söta, lillebror P har tydligen tagit ett dopp i alla fall. :)
Nå väl…
23 måndag Dec 2013
Posted in Just another day
Etiketter
Adventsfika, Avdent, Familjen, Filmkväll, Lillebror J, Lillebror P, Mamma, Pappa
Det känns konstigt att vara så tätt inpå sin familj igen, haha. Jag är inte van vid det längre. Jag och pappa tar dagliga promenader, vilket känns bra – så länge inga obehagliga samtalsämnen dyken upp (då försöker vi lösa dem, så klart). I går var det fjärde advent, då blev det advensfika med bland annat papparkakor med ädelost. Mums! I lördags hade jag och lillebror P filmkväll. Vi såg ”Now You Can See Me”. Den var helt okej.
Nu har jag ätit frukost och laddar för att göra julgodis. Mamma och pappa är på jobbet. Brorsorna sover nog ett tag till. Jag har tid, med andra ord. ;)
Later
21 lördag Dec 2013
Posted in Just another day
Etiketter
Du måste vara inloggad för att kunna skicka en kommentar.