Etiketter
apartment, Black&white, Foto, Lägenhet, Lillebror J, Lillebror P, Photography, Svartvitt

06 lördag Jun 2026
Etiketter
apartment, Black&white, Foto, Lägenhet, Lillebror J, Lillebror P, Photography, Svartvitt

01 fredag Maj 2026
Posted in Betydelsefullt / Meaningful
Etiketter
1 maj 2026, bror, brother, cute, Kö, lbrorsor, Lillebror J, Lillebror P, line, söt-irriterande, tacos, Tankar, väntan
Hej!
I dag är det en sån dag när jag försöker göra klart det jag tänkt göra klart innan brorsorna kommer hit och äter tacos. Sen ringer den ena och säger att den andra somnat lite grann, vilket gör att de kommer senare. Så nu sitter jag och väntar igen. Om en ungefärlig timme är de nog här. De är lite söt-irriterande av sig! <3
Vad gör du i kväll?
24 torsdag Feb 2022
Posted in Aspergers syndrom, Just another day
Etiketter
everyday, Just another day, Lillebror P, MISA, Prezel, Trött, undantag, Vardag
Dagen flöt förbi, men en trött version av mig kom hem. Ph var här på ärende, min fina Ph! Fast, allvarligt talat, typ-ish – jag var väldigt trött när jag kom hem. Eller ja, allvarligt och allvarligt – tur egentligen att jag är trött, för det blir tidigt sänggående. Och – snart måste jag gå och lägga mig igen. Jag har ett möte på förmiddagen i morgon – på MISA. Annars brukar jag börja kl 13, så det var någon slags undantagsdag. Förbi Lidl innan och köpa prezels innan mötet.
26 fredag Nov 2021
Etiketter
Bipolär sjukdom, Blodprov, Familj, Fjärrkontroll, HDMI, Insomnia, Lillebror P, Litium, Litiumprov, outlet, Pappa, Sömn, Sömnproblem, Technique, Teknik, uttag
Det blev tyvärr en ganska tuff natt, med för lite sömn och för många uppvaknanden. Jag har tagit mig igenom litiumprovtagning och jobb. Sedan kom pappa och Ph hit, för att kolla på en teknisk grej. Eller snarare – det var bara att byta HDMI-uttag (för att det ena var slitet). Tur att jag har de två som back-up, när det gäller sådant som inte alls är min grej. Jag har till och med tappat bort min fjärrkontroll, sedan 1 månad eller längre. </3
01 söndag Aug 2021
Posted in Umgänge / Being social
Etiketter

Nu är jag hemma hos Ph och kollar min hans nyrenoverade lägenhet. Nypimpad med en enorm skärm och en skyltdocke-arm. Nej, men det bara blev så.
21 måndag Jun 2021
Etiketter
1999, det är jag som e normal, Det är ni som e dom konstiga, Efva Attling, Familj, Födelsedag, Från himlen sänt, Lillebror J, Lillebror P, Mamms, Pappa, Pressent, Thåström, Vänskap
Just nu sitter jag och springer mellan datorn, sängen och fläkten. Sen är det lösa papper som kan flyga åt alla håll. Nyss var det pappersskräp till en vegansk kexchoklad, som hade ”fladdra-runt”- tendenser. Det har varit extremt lökigt under dagen. Jag, som sov dåligt i natt, kände att jag kunde tuppa av – när som helst. Det är inte ens lite svalt i skuggan. Nu räcker det! Haha.
Jag tänkte visa detta, fantastiska, armband, som jag fick av mamma och pappa. Det hade jag önskat mig, med texten: Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal. Ni kanske känner igen den, för jag återkommer till dessa rader ibland. De är från Thåströms låt ”från himlen sänt” och citatet är även namnet på plattan, som låten ligger på – spår 1, från 1999. Tack <3 Det citatet betyder mycket, så det var en väldigt fin present.

Av brorsorna fick jag en skriv/ritplatta, som jag kan koppla till datorn och använda i photoshop! Jag har inte provat den hemma än, men det gör jag nog snart. Tack <3

Som ni såg bland inläggen i helgen, så fick jag en lyxshake från Max av Carolina! Tack <3
01 torsdag Apr 2021
Posted in Såkallade högtider
Etiketter
1 april, 2021, April, Aprilskämt, Bonde öker fru, Lillebror J, Lillebror P, LSS-boende, Mamma, Pappa, Proteinpulver, Tartex, Uber eats, Vår, Vegansk majonäs
Det är, som bekant, första april i dag. Jag tar alltid det på allvar – driv med andra och ta ingen på allvar. Synd att man jämt glömmer bort det…
För att ni ska hänga med i mina aprilskämt (och för att jag har ont i huvudet; som fan), så gör jag en lista på vilka personer jag skämtade med i dag.
Mamma: Jag sa att TV4 haft ringt mig och ville att mamma skulle delta i ”Bonde söker fru”. Hon gick inte på det.
Pappa: Till honom skrev jag att han hade skickat Tartex och vegansk majonäs på hemleverans till mig. Han köpte det nästan.
Lillebror J: Jag sa till honom att han skulle sluta leverera proteinpulver hem till mig. Han förstod ingenting och trodde att någon hade stulit min telefon.
Lillebror P: Jag: Jag fick en faktura med skulder från Uber. Vad har du att säga om det? Han: wtf? Maila den. Han köpte det helt.
Chefen för LSS-boendet jag bor på:
”Finns det möjlighet att få veganskt vatten i kranen?
Om inte, så får du be personalen att köpa två kassar med paprika, som naturligtvis också måste vara vegansk.
Detta är allvar!
Med vänlig hälsning! //Yolanda”
Det här mailet skickade jag till närmaste chefen. Hon köpte detta helt.
~~
Har du skämtat/drivit med någon i dag? Eller har du något skämt du använt något annat år?
21 söndag Mar 2021
Posted in Just another day, Träning, Umgänge / Being social
Etiketter
Familjen, Gym, Lillebror P, Mamma, Pappa
Jag vaknade tidigare än jag brukar göra på helger, vid 7:30 ungefär. Någon timme senare gick jag upp och åt frukost. Sedan tränade jag på gymmet. Om ett tag ska jag möta föräldrarna, för vi ska hälsa på Ph. Det blir middag i kväll hemma hos mamma och pappa efter det, verkar det som.
Vad ska du göra under dagen/kvällen?
Inom mig, hoppas jag att dagen går som planerat.
28 söndag Feb 2021
Posted in What I'm wearing
Etiketter

Snyggt, tycker jag. Lättare att andas i än de som finns inom sjukvården (får ibland från LSS-boendet)
26 lördag Dec 2020
Etiketter
2020, ADHD, Analys, Autism, Familj, Familjen, Filosofi, Högtider, Jul, Jul2020, Julafton, Lillebror J, Lillebror P, Logiik, Mamma, Neuropsykiatrisk diagnos, Pappa, Psykologi, Reklektion, Språkstörning, Tourettes syndrom
Juletider är, som alltid, aningen omskakande. Till viss del också förvirrande, med tanke på covid-19 som äter upp tidningarnas sidor. Bläddra, bläddra, bläddra – inte får man något grepp om det, heller. Precis som vanligt alltså, på julen – ni vet, nästan.
På Julafton skulle min familj köra någon slags julklappslek. Två tärningar. Den som slår två likadana siffror från välja en annan person, som får välja ett paket åt en själv. Alla skulle komma dit med sina färdigt inslagna paket. Lillebror P missade det och tog m&p:s sista paketpapper.Lillebror J missade även han, men det fanns inget papper kvar. Han fick använda gamla kartongkassar. Min familj är söt, knäpp och stundvis irriterande. Hur är din familj?/What’s your family like?
Jag blir lite konfunderad när alla säger/skriver att det här är ”en annorlunda jul”. Varenda jul är väl annorlunda, skulle jag säga. Om man har Aspergers syndrom kan varenda situation kännas unik, på sätt och vis. Även automatiseringen kan vara ett problem. Vissa saker kan jag göra många, många gånger – ändå misslyckas jag. Jag går vilse ofta och måste välja tillfällen att prova nya vägar i stan. Jag har nära till misslyckanden, som ingen annan ser. All logik, allt analyserande, reflekterande. Det gör mig stundvis trött.
20 söndag Dec 2020
Posted in Såkallade högtider
Etiketter



19 lördag Dec 2020
Posted in Aspergers syndrom, Såkallade högtider
Etiketter
2020, Christmas, covid, covid-19, Dasspapper, Jul 2020, Lillebror P, Pandemi, Rörigt, Toalettpapper, Toilet paper
Efter att åka hem från Sylvia, så var jag tvungen att gå till affären för att köpa dasspapper bland annat. Jag blev trött bara av att gå in där. Folk kan gärna kolla avstånd även om det inte är någon jävla pandemi. Plus att covid försvinner inte av att ni fortsätter trängas. Pandemi eller inte, rör mig inte. Tack, ni får väl smörja in tomten med pepparkaksdeg istället – bara ni låter mig bara. Det gör ont i mig, pandemin eller inte.
Kommande vecka kan bli lite rörig, med tanke på att det är jul och lillebror P fyller också år. I morgon ska vi fira honom. 24 år blir min sötis. Med rörig menar jag att det händer mycket och ja… Inte enligt rutiner, om man säger så.
05 lördag Dec 2020
Posted in Samhälle, Såkallade högtider
Etiketter
Chilla, Cool, Coolhet, Definitioner, Familjen, Gym, Lillebror J, Lillebror P, Mamma, Tydlighet
Lördag. Gymmet. Presentplanering…
Jag och brorsorna försöker bestämma oss för vad mamma ska få i födelsedagspresent. Vi firar henne i morgon. Jag har förslag, men jag vill få godkänt att båda två innan jag slår till – för: vi ska ju ge den/dem tillsammans, för att vara tydlig. J sa att han skulle handla presenten om jag valde ut den. Nu är det jag som ska köpa den. Ph svarar inte. Han kanske sover. Här finns det ingenting som heter tydlighet, som ni vet att jag gillar. Hänsyn? Vad ska man göra? Jag har överlevt detta dilemma tidigare, så jag gör det väl denne gång med.
Nu har jag precis duschat efter att ha gymmat och tänkte ta det lugnt ett tag – eller ”chilla”, som alla coola säger. Jag vet inte hur cool jag är dock. Hur cool är du? Hur definierar man det, egentligen?
07 lördag Nov 2020
Posted in Aspergers syndrom, Samhälle, Såkallade högtider
Etiketter
Baka, Familjen, Fars dag, Handla, Höst, Höst 2020, Lillebror J, Lillebror P, Mamma, Mörker, Mors dag, Pappa, Planering, Promenad
I Sverige mörknar det vid runt 15-15 (around 3-4 pm). Det gör mig, ärligt talat, lite sömnig. Det gör mig egentligen inte så mycket, men som ni så blir det tuffare att läsa eventuell text på TV/dator/bok osv. You know the deal.
Efter att jag hade ätit frukost tog jag en promenad . Annars har jag mest kollat på Modern Family. Nyss såg jag ett avsnitt av Dr Phil också. Jag var också och handlade en snabbis. Inte så dramatisk dag – rätt skönt, egentligen. Vad har ni gjort i dag?
I morgon är det Fars Dag. Appråpå det är inte allt färdigplanerat, till min stora fasa (!!). Jag har inte ens bestämt vilket fika jag ska fixa. Bördan har en tendens att hamna på mig när det gäller Fars Dag eller Mors dag. Vi får se hur det blir. Någon av brorsorna brukar bjuda dit hela familjen och så gör jag fika. Det känns tråkigt att köpa något färdigt fika, för jag gillar att baka. Fast jag gillar dock inte att handla dyra ingredienser och betala för dem. Vi får se hur det blir, helt enkelt. Hur firar ni Fars Dag?
22 torsdag Okt 2020
Posted in What I'm wearing
Etiketter

Jag älskar att ta en vape-paus i min långa, svarta kofta jag fick av lillebror P! <3
18 söndag Okt 2020
Etiketter
"Symphonic metal", Familjen, Lillebror J, Lillebror P, Sömnproblem, Spotify, Sushi, Thåström, Trötthet, Uppväxt
Ett kvällsínlägg då (även om frasen är tråkig i sig)
Lillebror P var nyss här, vilket var mys! Vi lyssnade på musik, vilket vi nästan alltid gör när vi ses bara han och jag. Det blev hans lista ”symphonic metal” och lite amerikansk rap med bra texter. Haha, han gillar inte Thåström. Både P och lillebror J ger mig skulden för att de kan en massa av hans texter, eftersom jag alltid spelade hög musik under uppväxten. Han tog med sushi till oss också. Mycket gott. Fast jag satte en i halsen.
Nu känner jag mig rätt trött, eftersom jag har varit vaken sedan kl 06. Jag hoppas du fick lite sovmorgon i alla fall. Självfallet hoppas jag på bättre sömn i natt… Jag orkar inte vara vaken så mycket.
Sov gott (tappa inte telefonen i toaletten när du har gjort dina behov, eller aldrig någonsin)
18 söndag Okt 2020
Posted in Just another day

Anledningen till att jag har långbyxor är att jag tänkte gå ut en stund, för annars brukar jag ha shorts hemma. Bara så att alla vet. Jag gillar att ha bara linne och shorts (+underkläder, för att vara exakt) inne oavsett vilken årstid det är. Vara invirad i filtar (och jag har mina favoriter där också). Har du någon filt av favoritstandard?
Jag vaknade kl 6, så jag har varit i några timmar. Lillebror P skulle komma hit senare. Något som måste fixas är matlådor. Förmodligen blir det en promenad också. Vi får se. Vad ska du göra i dag?
27 måndag Jul 2020
Nyss åt jag middag hos mamma och pappa. De kom hem sent i går kväll efter seglingssemestern med lillebror P. Till middag blev det hemgjorda veganska biffar med tzatziki. Till det blev det ugnsrostade zucchini-skivor (på längden) med sallad och hemgjort rostade små brödskivor. Jag var med och lagade liksom, men en viss person gillar att ha köket för sig själv…
Vad har ni ätit i kväll?
23 söndag Feb 2020
Etiketter
Depeche Mode, Familj, Fåtölj, Förvaltningsrätten, Kaos, Lillebror P
I fredags hände två jobbiga grejer. Dels ett utbrott på praktiken och sedan ett avslag från förvaltningsrätten.
Som tur var så kom lillebror P och räddade kvällen med högtalare, sushi samt att han är den han är! Finaste, du äger! <3
Nu sitter jag i min fåtölj och lyssnar på Depeche Mode. Jag kom nyligen hem från gymmet. Snart ska jag torka tvätten och i kväll ska jag äta middag med familjen.
Vad ska ni göra i dag?
10 fredag Maj 2019
Posted in Sådant som är gott - Good food, Vegan
Etiketter
I kväll hade vi AW hos mamma och pappa – med J och Ph (sötaste brorsorna) 😍



Du måste vara inloggad för att kunna skicka en kommentar.