Etiketter
Food, Foto, Mat, Midsommar, midsumer, Photography, skagenröra, skagentoast, toast

22 måndag Jun 2026
Posted in Out of town, Vegan
Etiketter
Food, Foto, Mat, Midsommar, midsumer, Photography, skagenröra, skagentoast, toast

19 fredag Jun 2026
Posted in Out of town
Etiketter

23 söndag Jun 2024
Etiketter
Blogg, Blogging, Familj, family, Gris, höns, jordgubbar, Katt, lilla pony, little pony, Mamma, Midsommar, midsummer, Pappa, pool, Skåne, strawberries
Jag har varit i Skåne i en vecka nu på ett ungefär. I kväll, sent, kommer J hit.
Dagen innan midsommar tog jag och pappa en promenad och köpte jordgubbar. Även om jag tycker jordgubbar i sig är sådär, var promenaden härlig. För att det var jag och pappa. ”Vad du är söt, min kära lilla pony. Vad du är söt, min kära lilla häst.” Toner av guld, även om ingen av oss gillar att sjunga.
Jag har ramlat mycket sedan jag kom hit. Typiskt mig, för min motorik är ledsen. Jämt, kanske speciellt när jag byter miljö eller när jag är upptagen med annat. Min fot är stukad också, vilket så klart hände när jag tränade motoriken. Hej, ironi.
Här kvittrar fåglar. Även andra djur kommer på besök. Höns, de hörs som små gulligs ekon. Söta katter, små pälsbollar kommer också förbi. Då och då.
Mamma och pappa utklassar mig i gris-leken. Ni vet när matkassar en boll till varandra och en står i mitten? Den körde vi i poolen. Man kan köra ko, groda eller… ? Vilken brukar du köra?
21 fredag Jun 2024
Posted in Såkallade högtider
21 fredag Jun 2024
Posted in Såkallade högtider
Etiketter
Foto, Midsommar, midsommarstång, midsummer, Photography, prästkrage


21 fredag Jun 2024
Posted in Såkallade högtider
20 torsdag Jun 2024
Posted in Såkallade högtider
Etiketter
dad, Foto, jordgubbar, Midsommar, Pappa, Photography, strawberries

20 torsdag Jun 2024
Etiketter
2024, Blog, Blogg, Familj, family, Foto, jordgubbar, Mamma, Marsvineholm, Midsommar, mum, Photography, Skåne, slott, Sommar, strawberties, Summer, Sverige




23 fredag Jun 2023
Posted in Såkallade högtider
23 fredag Jun 2023
Publicerat av Yolanda - Aspergers syndrome - Poetry - Photography/edit - Art - Mental illness | Filed under Såkallade högtider
24 fredag Jun 2022
Etiketter

Publicerat av Yolanda - Aspergers syndrome - Poetry - Photography/edit - Art - Mental illness | Filed under Såkallade högtider, Vegan
24 fredag Jun 2022
Posted in Sådant som är gott - Good food, Såkallade högtider, Vegan
25 fredag Jun 2021
Posted in Såkallade högtider
25 fredag Jun 2021
Posted in Såkallade högtider
25 fredag Jun 2021
Posted in Såkallade högtider

Midsommar i dag. Det är en svensk kliché att det ska regna på midsommar, eller något åt det hållet. I övrigt känns det lite som en ursäkt för vuxna att bli packade. Lite så. Jag gillade det när jag var yngre, förlag visste vad som skulle hända. Vi firade alltid med 2 andra familjer. Det brukade bli väldigt kul.
I år ska jag ”fira” med familjen.
Vad ska du göra?
20 lördag Jun 2020
Posted in Såkallade högtider
Etiketter
båtliv, Midsommar, Midsommar 2020, skärgården, Sommar 2020, Stockholms skärgård
I dag badade vi här runt Paradiset



I morgon bär det av hem till Stockholm. Jag saknar ensamheten och nu har jag bott trångt med 4 andra personer. Jag behöver mitt space som ni vet. Fast det var skönt att slippa midsommarhetsen i Stockholm. Nu är det äntligen över! Gillar ni midsommar och högtider i övrigt? Vad har ni gjort i helgen?
20 lördag Jun 2020
Posted in Såkallade högtider
Etiketter
Vi hittade en telefon på klippan i dag, som visade sig tillhöra några party-personer som festat järnet på midsommar. När pappa mötte upp dem hade de med sig öl. Haha. Fest i kväll igen för deras del?





01 fredag Maj 2020
Etiketter
Ångest, Depression, Halloween, Humörsvängningar, Kaos, Midsommar, Nyårsafton, valborg
Jag kände direkt när jag vaknade att det här inte skulle bli någon bra dag. Ledsenhet, ångest, kaos. Mycket flashbacks och någon slags apati.
Det alternativet som brukar fungera bäst vid sådana tillfällen, för mig, är att försöka ta sig till datorn och kolla på någonting som distraherar tankarna. Musik brukar också underlätta i vissa fall, alternativt skriva. I dag har jag kollat på TV-skärmen genom datorn i flera timmar. Lika bra så.
En hinna som äter upp mig. Det är så det känns. När man hamnar i kaosets gap. Utanför balkongen droppar regnet – precis som hela dagen.
Det smärtar mig att jag inte vet hur någonting ska bli, appråpå på covid-19. Jag vet inte inte om jag är frisk. Kan jag smitta någon? Jag orkar inte med en till helg, fast ärligt talat är det bara oerhört bekvämt att slippa valborg. Jag avskyr pressen på att alltid behöva göra någonting när det är halloween, midsommar, valborg eller nyårsafton. Festa är någonting jag verkligen tycker är tråkigt, meningslöst och socialt utmattande. Så hejdå, liksom.
Hur upplever ni högtiderna? Tycker ni också att det är bekvämt att dessa inte blommar ut till överdrift?
Du måste vara inloggad för att kunna skicka en kommentar.