Etiketter
Den här dagen har varit helt f*cking kaos och jag mår inte bra – prkar helt enkelt inte berätta allt nu. Tack till Fridish som har stöttat mig♡
18 onsdag Jan 2017
Etiketter
Den här dagen har varit helt f*cking kaos och jag mår inte bra – prkar helt enkelt inte berätta allt nu. Tack till Fridish som har stöttat mig♡
14 onsdag Dec 2016
Dagen började med att posta brev innan jag åkte till praktiken. Där blev som vanligt men också fika. Jag fick underbara julklappar från mina kollegor♡. Personalen fick en glutenfri/laktosfri kladdkaka och ett stort julkort+konstverk (som de sa). Mysig avslutning på denna termin:)♡
Efteråt var det möte på MISA. Sedan var det lite kaos…
Jag har också varit och köpt mer juicer/oljor inför att jag och familjen åker.
Later
03 måndag Okt 2016
Etiketter
01 lördag Okt 2016
Posted in Aspergers syndrom, Just another day
Etiketter
Gång på gång blir jag irriterad på personer jag känner när planering bryts. Eller när någon hör av sig samma dag de vill ses.
Ingen förstår heller hur dåligt jag mår av detta. Hur mycket tårar och besvikelse det ger.
04 lördag Jun 2016
03 fredag Jun 2016
Etiketter
I dag var det sista dagen på praktiken innan sommaren. Mitt i fikat som vi körde efter lunchen i dag (fick awesome presenter också, se nedan) ringde min handläggare på Försäkringskassan. Jag blev hur stressad som helst, för att jag ville fika med mina kollegor och det var bara 20 minuter tills tunnelbanan skulle gå…
Det är rätt stressigt att åka runt i Stockholm på bara SL-biljetter. Dessutom utan musik, vilket jag blir tokig på pga mina perceptionsstörningar. På centralen kunde jag knappt andas och tårarna var nära. Nu när jag är hemma är jag helt jävla utmattad. Köpte hörlurar under min sista vända i stan, Mötte upp mamma för inköp av nytt SL-kort.
Jag är helt förstörd. Hela dagen utan musik i öronen. Inte fan orkar jag med alla intryck och människor. Orkar bara inte!! Helt frustrerad…
Nu är det snart middagsdags. Det blir fryspizza med tomat och mozarella!
01 onsdag Jun 2016
Etiketter
Dagen började i katastrof. Jag sov hos päronen i går och en stund innan jag skulle gå till tåget upptäckte jag att min plånbok är borta (!!) . Panikångest, hyperventilation, tårar…
Hela dagen har jag fått åka på fucking SL-biljetter mellan päronen,praktiken, gymmet och hem. E från MISA hjälpte mig att ringa SL-hittegods… Får nog höra mer från dem på fredag I guess.
Tur att jag har så underbara människor runt mig.<3
Nu är jag helt slut. God natt och hej duschen
![]()
28 torsdag Apr 2016
Etiketter
Aggressivitet, Angry, Ennoyed, Humörsvängningar, Irritation, Kaos, Mood swings
De senaste dagarna har helt enkelt varit TO MUCH! Orkar bara inte…
Arg, ledsen, irriterad…
Det har sina orsaker
23 lördag Jan 2016
Posted in Aspergers syndrom, Träning
Etiketter
Dagen började med kaos. Jag skulle åka med en kompis och hälsa på hennes mamma, men jag hade inte tiden spikad då jag skulle gå hemifrån. Det blev dessutom inställt i sista sekund, så jag mådde inte så bra. Som ni kanske vet så har personer med Aspergers syndrom ibland svårt för (plötsliga) förändringar.
Trots detta så åkte jag och simmade 1 km, som jag brukar göra när jag tar mig an detta. Sedan försökte jag ta mig an att basta, men tålamodet För mycket ljud osv gjorde att jag inte orkade. Vem orkar lyssna på folks idiotiska samtal?! I simhallen var det skyltat ”Endast motionssim”, men det verkar vissa inte fatta. Säkert 70-80% av alla som var där var säkerligen läskunniga och borde fatta detta! *suck*
27 söndag Dec 2015
Etiketter
Jag och Sandra gick upp strax efter 11. Hon skulle hem och jag skulle möta upp Fridish (<3) och hennes kille i Mall of Scandinavia (Solna). Sandra och jag gick till Wayne’s Coffee i V-by och jag köpte en mocca latte, hon en chai latte.

I Spånga skildes vi åt och jag ändrade riktning till stan, eftersom det tydligen var kaos i Mall of Scandinavia.
Just nu är jag bara trött. Ledsen. Skit. Helt jävla förstörd. Orkar inte.
15 söndag Nov 2015
I dag åkte jag in till stan och träffade Fridish. <3 Nästan det första jag gör är att jag snubblar över trottoaren och ramlar. När vi går in på McDonald’s står vi först i fel kö och sedan får jag tjafsa för att få mitt kaffe, mjölk och pengar tillbaka.
Vi lunchar på Sandy’s och jag kvävs (får mat i fel strupe). Fridisih räddade mig (upp med händerna och banka på ryggen). Jag blev helt borta och slog ner bordet och fick allt kaffe över låren. Läskigt. Såg svart. Hon räddade min dag igen! <3
Vi kollade lite på H&M och jag hittade ett awesome plagg. Hej jultomten! ;)
Väl hemma har jag tagit det lugnt. Vi har haft boendemöte och jag har pratat med Sandra i telefon. <3
Hörs… <3
24 torsdag Sep 2015
Posted in Just another day
25 tisdag Aug 2015
Etiketter
I går satte sig en nervös Yolanda på pendeltåget mot Södertälje C…
Det var mycket känslor, flashbacks, självskadetankar, självmordstankar och inre kaos. Inte för att det var något fel på hela situationen – det var rentav trevligt att vara där. Efteråt blev jag så jävla överväldigad. För mycket nytt folk och svårt att hitta. Här träder min Aspergerdiagnos fram mer än vanligt nästan. Det kändes som att jag fick någon slags traumareaktion, eftersom jag aldrig egentligen har trivs i skolan. Någonsin. Ever.
Fast: Jag är stark och envis. På torsdag ska jag dit igen, med nya krafter. Aldrig att jag ska ge upp så tidigt. Känslor är inte farliga.
I dag har jag däremot mått bra. Jag har varit på praktiken och gått lite ärenden. Sedan har jag också haft en del egentid. Väl behövt. Snart är det dags att sova.
Tack för det
15 onsdag Jul 2015
Posted in Just another day
Etiketter
27 fredag Feb 2015
I dag har jag mått bättre än på dagar. Pappa har varit på besök med medtaget fika. <3 Jag har saknat honom.
Senaste veckan (tror jag) har jag inte mått så bra. Jag har varit hypoman (uppvarvad) senaste dagarna och innan det tror jag att jag har varvat upp. Jag har haft allmän kaoskänsla. Ni kanske har märkt att jag har varit aningen frånvarande.
Snart ska vi ha boendemöte.
Hoppas att ni har det bra!
25 torsdag Sep 2014
Posted in Aspergers syndrom
Lite kaosdag här. . Praktiken gick som vanligt, men kom försent när jag skulle boka Thåström-biljetten vid Jag har än inte lyckats med det. Mitt DBT-möte ställdes in och den personalen som skulle följa med mig på The Hives i kväll var hemma med sjukt barn. Asperger-kaos med alla förändringar..
Efter praktiken hamnade jag hemma hos Y! Jag klagar absolut inte, för jag har haft en awesome eftermiddag. <3 Bjuden på supergod äppelpaj har jag också! Snart åker vi – hon till sin kille och jag på konsert (själv).
I morgon har jag ledigt från praktiken och sedan är det helg.
Puss
10 fredag Jan 2014
Posted in Just another day
Etiketter
Jag har sovit i natt, men väldigt oroligt. Dessutom har jag drömt en del mardrömmar. Mindre kul att vakna svettig hela tiden. Jag var uppe vi 8 ungefär och åt frukost, men sedan gick jag och lade mig igen en stund. Självfallet fortsatte mardrömmarna då.
I dag har jag egentligen ingenting planerat. Jag ska försöka ta det ganska lugnt – efter en veckas kaos. Det är så skönt att det är över – skovet.
18 onsdag Dec 2013
17 tisdag Dec 2013
Etiketter
Nu kommer de där känslorna. De där som man inte vill ha. När man vill gråta och skrika fast man inte ens orkar. Jag erkänner, kanske drar jag mig undan – omedvetet. Fan, jag orkar inte.
09 måndag Dec 2013
Posted in Känslomässigt kaos / Emotional chaos
Etiketter
Allt tar bara emot så jävla mycket.
Minsta lilla grej.
Du måste vara inloggad för att kunna skicka en kommentar.